mandag den 25. februar 2013

Z - Zippe

Eller rettere Fru Zippe...

Til Vera - min lille blå folkevogn - er jeg igang med denne skønne sag



Det går bare ikke så hurtigt, for jeg har været langt mere grebet af at strikke, hækle og sidde ved symaskinen end at få broderet.

Umiddelbart tør jeg ikke love, at det bliver i år puden bliver færdig og kommer med på køretur - men så bliver det bare til næste år :-)

Skulle du sidde derude og ikke kende Fru Zippe - så kan jeg fortælle, at der er en masse lækre, flotte og fristende broderimønster, som lokker. Fru Zippe forhandles af mange forskellige butikker rundt omkring i hele landet - og Uldfisken får det snart hjem som en del af det faste udvalg.

10 kommentarer:

  1. Hi hi hvor fin. Glæder mig til at se det færdige resultat

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg skam også, og dovenskaben har fået overtaget, så jeg har skam købt monteringssættet også, så jeg slipper for at lede efter passende pudestof til den tid ;-)

      Slet
  2. Det blir en FED bilpude! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis, der findes to mere - meeeeen.........

      Slet
  3. Dejlig pude. Kender godt Fru Zippe, det er nogle meget fine broderimønstre hun har, jeg har et broderi liggende, som lige mangler engang montering...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det der montering... måske vi skulle ønske os en monteringsfe? :-)

      Slet
  4. Hvor er den fantastisk! Hm - mon ikke jeg kunne synes at det er sjovt at brodere....det tror jeg da skal afprøves.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes helt bestemt du skal prøve, der ligger så mange lækre mønstre og venter, plus alt det man selv lige kan tegne ind og så brodere bagefter.
      Der er også en masse forskellige sting - er overbevist om, at jeg kunne falde helt i og blive fordybet i det, så jeg ikke fik lavet andet :-)
      Glæder mig til at se, hvad du finder ud af

      Slet
  5. Neeeej hvor fin :) Jeg sidder og bliver helt nostalgisk, da jeg var barn havde min far en folkevogn (boblen) med en broderet "trafik" pude.

    SvarSlet