søndag den 24. februar 2013

Y - Yatzy

Y var faktisk svær, måske nok det sværeste bogstav i den her leg.

Men på den anden side er det nok det her spil vi er bedst til at få spillet her i huset. Rent faktisk er vi slet ikke gode til at spille, hverken kort, ludo, kalaha eller andre af alle de fantastiske spil, som vi spillede meget som børn.

Dog har vi alligevel moret os en del over Danmarksspillet, som teenageren ønskede sig (og fik) et år i julegave. Det kan faktisk anbefales.

Yatzy - med blok og terninger, har vi alligevel til at ligge flere steder herhjemme og der er også et sæt i campingvognen... og så skiftes vi til at vinde.

Billede fundet på nettet

Husker i at spille hjemme hos jer? Og hvad spiller i?

10 kommentarer:

  1. Jeg har også spillet ret mange spil yatzy både hjemme og i campingvogn som børn og teenager:-) jeg er også vild med at spille Danmarksspillet, samt Europaspillet :-)
    Her som voksen er jeg med i en spilleklub, hvor vi er 5 piger som ca hvert anden måned mødes til noget godt mad, spil og grin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder vildt hyggeligt med en spilleklub :-) rigtig godt initiativ

      Slet
  2. Yatzy, det er mange år siden det sidst er blevet spillet. Det er ellers en god underholdning for familien.
    Ja Ketty - det kan være svært at finde på noget med de sidste bogstaver, vi har jo et af slagsen i morgen.
    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Yatzy er et af de sjovere spil, især når børnene bliver større.
      Jeg synes selv, jeg har en rigtig god en til i morgen... Men glæder mig meget til at se hvad i andre finder på :-)

      Slet
  3. Jeg er også Yatzy-haj! Virkelig! Spiller ofte på Spigo App : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde slet ikke tænkt i, at man da kan spille på mobilen også - TAK

      Slet
  4. Tak for reminderen, vi kan faktisk godt li at spille,men det er mere spil som TP og Besserwisser der står for skud her, men i sommerhus der er yatzy bare et hit.
    God aften
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker TP, men der er ikke rigtig nogen som gider spille det med mig...

      Slet
  5. har altid elsket at spille- men nu sker det meget sjældent... vil gerne lave noget kreativt i overskudstiden så jeg står ikke og hopper for at spille.... ærgerligt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig, og når vi så spiller (den store og jeg) så er det som regel mod hinanden på mobilen i enten Wordfeud eller QuizBattle

      Slet