mandag den 11. februar 2013

K - kransekage og kaniner

Igen et lille indlæg om noget man kan putte i munden, og med stor risiko for, at det sætter sig på sidebenene...

Dog har jeg altid været af den overbevisning, at kransekage ikke er det værste man kan spise, da fedtindholdet jo kommer fra mandlerne - og de skulle jo efter sigende være sunde (i moderat mængde, jeg ved det godt).

Er der noget min søster er god til at lave, så er det hjemmelavet kransekage :-) så da vi sidste forår skulle have konfirmation (ældste nevø) og bryllup i samme måned, så gik vi ellers igang med at fremstille kransekage - omkring 750 små stykker så dagens lys. Alle som en blev de dyppet i chokolade, for det skulle jo være helt i orden.


Kransekagerne på billedet her er dog ikke helt tilbage derfra, men fra en gang i løbet af efteråret - lige hentet fra fryseren og klar til at guffe sammen med en skøn Kop Kaffe. Yndlingskaffen for mig er fyldt godt op med mælk... så bliver det ikke bedre.


Et lille kig ud i haven, og man vil opdage at vi har ikke bare én, men hele 4 Kaniner. Mulle her var dog den eneste som havde lyst til at "smile" til fotografen, og det endda med den mindst kønne ende til.

En af mine kolleger byggede jo kaninbur i bytte for et par grydelapper (dog betalte jeg selv materialerne), og min skønne svigerfar byggede så et bur mere magen til, til de andre kaniner - der skulle ikke være noget misundelse mellem dem. Så alle kaninerne bor nu helt herskabsmæssigt i nye rengøringsvenlige lækre bure.


6 kommentarer:

  1. Lækre kransekage-hapser. Ja, jeg tænker at det snart bliver en helt madblog her. Men det er der jo heldigvis også plads til (min egen blog er vel nærmest en blandet landhandel). Næste gang jeg kommer forbi må jeg lige hilse på de skønne kaniner - det har jeg endnu til gode! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt andet lige kan jeg jo lige så godt være ærlig også, maden hjemme hos os er lavet fra bunden, og sikkert også temmelig mormor-agtig.
      Kom i dagslys næste gang, der er kaninerne mest snakkesalige ;-)

      Slet
  2. Umm kransekage, savl.
    Jeg kan også godt lide en god byttehandel og det var da en af de rigtig gode af slagsen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Byttehandler er noget af det bedste, især når man får lavet en aftale som gavner begge parter lige meget.
      Med kaninburene synes jeg nok, at jeg var rigelig heldig - måske jeg skal lave et par grydelapper mere og sende til ham :-)

      Slet
  3. Man bliver altid lækker sulten, når man kigger på dagens bogstav.. jeg ville da gerne have smagt kransekagerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er da velkommen til at kigge forbi :-)

      Slet