onsdag den 13. februar 2013

M - Mønsterstrik

Nu er det jo ingen hemmelighed, at vi herhjemme har en vis forkærlighed for veterankøretøjer.

Og selv om vi forsøger ikke at præge pigerne i nogen retninger, så ender det jo med at komme ind med modermælken alligevel.

Teenageren var ikke mere end 6 måneder gammel, da hun var med til første biltræf. Tumlingen var en del yngre, da hun ikke var mere end 2 måneder, da hun sov middagssøvn blandt gamle motorer, som stod og tøffede lystigt.

Teenageren strikkede jeg en del til, og syede lidt, men jeg fik aldrig lavet noget med vores yndlingsbilmærke på. Og jeg skal tage mig selv lidt i nakken for ikke at lave i overflod til Tumlingen, da jeg får lavet en del mere håndarbejde nu, end jeg har gjort tidligere.

Tumlingen er blevet begavet med en bil-kjole - og nu har jeg købt ind til en bil-trøje.

I forretningen var de dog søde og bytte alle "drenge-farverne" ud med "pige-farver", og sikke noget sludder, for den opdeling synes jeg ikke helt der er i dag, men alligevel.


Hanne Thorsens "BILER" skal strikkes i disse lækre farver på en lys beige baggrund.

Dog leger jeg lidt med tanken om, at der ikke skal være bil-rækker hele vejen op, men måske kun nogle få rækker for neden og i ærmekanten - men nu må vi se når jeg kommer igang :-)

Faktaboks kommer når trøjen er færdig (hvornår det så end bliver).

11 kommentarer:

  1. Ej hvor spændende :-) Glæder mig til at se hvor mange række biler du ender op med :-) God fornøjelse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh i hovedet er det noget med 2 - 3 rækker lige nu :-)

      Slet
  2. Spændende trøje, glæder mig til at se den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også, men der er lige et par andre ting, som skal laves først :-)

      Slet
  3. Spændende trøje - jeg glæder mig til at se den færdig;-) Det er i hvert fald nogle skønne skønne farver.
    God dag
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, til trods for at vi kun snakkede sammen i telefonen (garnbutikken og jeg) så har de ramt farverne lige i øjet.
      Skøn dag til dig :-)

      Slet
  4. Sikke et spændende projekt! Og farver afhænger vist mere af personligt valg end køn (tror jeg nok).
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, spændende skal det nok blive - har hørt lidt om, at trøjen ikke sidder så pænt ved ærmegab, så mon ikke jeg kommer til at ændre lidt undervejs???

      Slet
  5. Hanne thorsenss mønstre er være så søde. Har arvet to ærmer færdig strikkede med høns på fra min søster. Jeg tror desværre ikke jeg får kroppen strikket mens pigerne kan passe den. Vil du overtage? Kroppen behøver jo ikke være med høns..... er spændt på at se bilerne... og farver er jo svært men bare ungerne er glade:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det vil jeg da rigtig gerne - må se om vi kan finde noget at bytte med :-)

      Slet