tirsdag den 12. februar 2013

L - Lapper

Søndag kom søde svigermor lige forbi - vi skulle lege lidt med garn og garnvinde. Det går altså noget hurtigere end når man sidder og vinder op i hånden.

Da vi så havde drukket en kop kaffe, fik jeg lokket hende til at hjælpe mig med alle lapperne - både dem der er kommet i rig stil med posten, og dem jeg selv havde lagt til. Måtte indse, at med den meget omtalte scooter-støvle, så var det ikke helt nemt at kravle rundt på gulvet og klare det selv - men snedige var vi da, og fik det lagt ud på sengen i stedet.

I og med ingen af os har prøvet dette før, så valgte vi en overskuelig taktik - tilfældig udlægning. Det var faktisk en lille smule sværere end vi lige havde regnet med, men sjovt var det.

Nu ligger lapperne så fint i bunker med numre på, så jeg kan se i hvilken rækkefølge der skal syes.

Og nævner slet ingenting om mandens fine beregning af, hvordan man lægger lapper tilfældigt ud: noget med opdeling i tilfældige bunker og så bare tage derfra og sy sammen... jeg opgav allerede inden han var færdig med at forklare ;-) 

16 kommentarer:

  1. Ih det bliver spændende at se det syet sammen! Hihi - sidder og griner lidt af din mands beregning:-) Men hyggeligt at han prøver at hjælpe;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lavede det her indlæg i går morges, og i løbet af eftermiddagen i går fik jeg syet cirka halvdelen sammen... og nu begynder tanken om bagbeklædning at melde sig :-)
      Ja, manden er generelt fuld af gode ideer, men lige der... ;-)

      Slet
  2. Hahaha... mænd er så kloge. Men det ser ud til at du og svigermor fik lagt dem rigtig fint op! God fornøjelse med syningen! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker mange gange :-) og ja, vi var da ikke fri for at være lidt stolte

      Slet
  3. Det ser rigtig spændende ud. Jeg er også i mange og lange overvejelser om hvordan det projekt skal gribes an, når alle lapperne er landet.
    Mht mændene, så tror jeg at de i bund og grund er lidt misundelige på vores kreahobbies, og forsøger at snige sig lidt ind på territoriet ved at komme med gode råd og vejledninger, som oftest opfattes som vildledninger og lidt for meget kloge Åge - eller tager jeg helt fejl?
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, du tager slet ikke fejl :-)))
      Nogle gange har jeg taget mig selv i at sidde og fnise, når han forsøger at læse sig igennem en strikkeopskrift, og siger - det kan da ikke være så svært

      Slet
  4. FLOT...Virkelig flot. Glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) og tro mig, jeg glæder mig også

      Slet
  5. Godt svigermor kunne hjælpe, og mon ikke manden bare vil blande tilfældigt som når man blander kort..? Det kommer da til at se godt ud. Jeg begynder også at blive lidt utålmodig mht udlægningen, men mangler lige fra 2. Har tænkt på at gå igang uden men hvis nu de sender de smukkeste lapper.... :-) glæder mig til at se hvad du putter bagpå?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne slet ikke styre mig fra jeg havde modtaget de sidste lapper, så skulle der bare ske noget.
      Jeg er også noget spændt på den bagbeklædning - har du nogle forslag?

      Slet
    2. Jeg har selv tænkt på noget gl. dynebetræk og et flonellagen i midten. Fleece bagpå er godt hvis det skal være noget man slår om sig, mens et kraftigere og stivere stof er fint hvis det er et "sengetæppe" eller picnict tæppe til at sidde / lege på på gulvet...

      Slet
    3. Se det med et gammelt dynebetræk, det havde jeg ikke tænkt over. Manden bliver sendt på jagt i dag... der må da være noget i gemmerne.
      Tak :-)

      Slet
  6. Sikke en masse fine lapper :)
    Glæder mig til at se det færdige resultat
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altså noget spændende :-)

      Slet
  7. Lækkert - det vil jeg glæde mig til at se færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også, det kribler alvorligt i fingrene efterhånden

      Slet