fredag den 8. februar 2013

H - Hus og Have

Min blog var oprindelig tænkt som en håndarbejdsdagbog, men jeg synes vi kommer lidt langt omkring i den her blogleg. Jeg er nemlig ikke hurtig nok til at tænke håndarbejdsmønstre ind i alle bogstaverne, eller få lavet projekter færdig hurtigt nok til at kunne følge med.

Om ikke andet, så kommer dagens H til at handle om vores hus og tilhørende have. Lige om lidt er det 5 år siden vi flyttede ind, og startede på den helt store ombygning. I skrivende stund er der køkkenet tilbage i den oprindelige tilstand - og jeg tror det bliver ved med at være det lidt endnu.

Vores hus blev indkøbt sådan lidt udenfor normal standard, da gemalen og jeg havde fundet ud af, at nu tog vi springet og flyttede sammen. Det skulle gerne passe med en sommerferie for teenageren, så hun ikke skulle skifte skole midt i det hele. Så svigerfar og jeg har sammen fundet og ordnet huskøb, og fik sendt slutpapirer ud til manden på skibet, hvor han opholdt sig og derude kunne skrive under - uden som sådan at have set eller mærket huset.

Heldigvis har han ikke fortrudt, men har til gengæld knoklet og lagt en masse timer i huset, så det nu begynder at følge med den tidsalder vi er i.

Jeg beklager meget, men jeg har ikke været ude og tage den helt store fototur - havevandring i sne på krykker var ikke lige det der tiltalte mig mest ;-) så i stedet får i et par billeder af vores nye terrassedør (med kig ud til tumlingens traktor) og et billede af stuevinduet ud i haven.



Haven har også lidt under de nye ejere (os), en del store træer har måttet lade livet så vi kunne få lidt lys og varme fra solen ind i huset. Da vi gik og malede inden vi flyttede ind foregik det i varmt tøj til trods for, at der var 23 grader lige udenfor - den varme nåede ikke slet ikke ind til os.

Nu er der let og luftigt, vi nyder godt af skyggen fra naboens store kastanietræer; vi har fået legehus, gyngestativ, sandkasse, drivhus og kaninbure - tror kun det var drivhuset, som var en del af den oprindelige plan ;-)

Havde jeg nu været dygtig, så havde jeg skrevet en masse om hulmønstre... men det blev ikke i dag ;-)

5 kommentarer:

  1. Hi Hi- hulmønstre- det kan da komme under Mønstre..Dejligt at høre om dit hjem Ketty :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mon ikke vi når omkring det hele :-)

      Slet
  2. Han må have stor tiltro til dig, manden, sådan at skrive under på et køb man ikke helt ved hvad er :). Godt han ikke skælder ud over dit valg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu var hans far jo også med, og han har hjulpet trofast hele vejen igennem med istandsættelse, så det er heldigvis forløbet uden store bogstaver :-)

      Slet
  3. Sikke da en modig mand du har :-) Lyder som et dejligt hus med have - glæder mig til at se nogle flere billeder engang :-)

    SvarSlet