lørdag den 2. februar 2013

B - Boller

Med lidt god vilje kan vi godt sige, at B for boller også gælder for fastelavnsboller ;-)

Sidste weekend var jeg ude i et forsøg med, hvordan man ælter dej når man ikke er voldsomt god til at holde balancen på et ben... men tumlingen kunne ikke helt lade være "ska' li' lælp dig" kom straks over hendes læber og hun tog over... jeg æltede kun lige det sidste igennem, og det er ikke sidste gang vi har bagt sammen - dejen blev rigtig god.

Til fyld havde vi lavet gammeldags budding. Min morfar havde altid den ide, når vi bagte sammen, at i stedet for creme, så skal der budding i, for det løber ikke sådan ud. Den hænger ved herhjemme, om der er noget om det, eller om det er fordi det er hyggeligt at tænke på hans ord og de timer vi har brugt på at bage sammen, det skal jeg lade være usagt.


Lige klar til at sætte på bordet, sammen med kaffen :-)

12 kommentarer:

  1. Hold nu op de ser gode ud! Hvad tid skal vi komme? : )
    Hvor er det super at Tumlingen sådan kan hjælpe til. Og hyggeligt med morfars tradition - skøn tanke. Dejlig lørdag til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Er bange for det er ved at være for sent i dag ;-)
      God lørdag til jer også

      Slet
  2. Mums, de ser gode ud, måske jeg skulle tyvstarte lidt på det fastelavnshalløj.
    God lørdag
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, vi tyvstartede allerede for et par uger siden, den sæson er for kort.
      God lørdag til dig også :-)

      Slet
  3. Jeg skal da heller ikke være bleg for at invitere mig selv. De ser bare lækre ud! : )

    SvarSlet
  4. Guf guf, der ser super lækkert ud.... Opskrift? Please?

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskriften ligger faktisk under bagværk fra sidste fastelavn, sig til, hvis du ikke kan finde den :-)

      Slet
  5. De ser godt nok lækre ud de fastelavnsboller :)
    God lørdag
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  6. Tak :-) tror vi bliver nødt til at bage igen, en af dagene... De blev spist for hurtigt

    SvarSlet