tirsdag den 26. februar 2013

Æ - Ærmegab

Jeg har ikke lagt skjul på det tidligere i andre indlæg, men jeg er ikke en standard stangmodel.

Det betyder også, at når jeg af og til strikker til mig selv, så laver jeg lidt om i opskrifterne så de kommer til at passe bedre. Enten skal der tages lidt ekstra ud omkring hofterne, længden skal måske være en anden og så videre i den dur.

Men et af de punkter, hvor der oftest skal rettes til er ved skuldersøm og ærmegab, ellers kommer de til at hænge nede midt på armen.

Godt nok er der masser af trøjer i handlen lige nu med netop sådan nogle ærmegab, men de klæder bare de færreste.

Det lyder lidt, som et surt opstød, det er det slet ikke - det er bare mine tanker omkring designs. Vel vidende at ingen af os er ens, og det er svært at gøre alle tilfreds :-)

Billede fundet på nettet
Så lige nu leger jeg med tanken om at tegne et mønster op på mønsterpapir, strikke en prøve og sætte mig ned og regne en opskrift ud :-)

15 kommentarer:

  1. Så syntes jeg bestemt du skal gøre legen til virkelighed :-)
    Glæder mg til at se hvad du finder på!
    God tirsdag
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tankerne myldrer og har gjort det længe, så der skal nok komme noget.

      Slet
  2. Der lyder som en spændende leg - håber du vil dele resultatet på din blog.....

    SvarSlet
  3. Du er så cool til alt det der Ketty, altså! Er spændt på hvad du finder ud af : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Cool - det er vist ikke sådan jeg selv tænker på det ;-) griner

      Slet
  4. Ville da være genialt, for ja vi kan jo ikke alle gå rundt og ligne bredskuldrede bobygards, som må gå sidelæns, når man skal passere en dør :D.
    Glæder mig til at se hvad du kommer op med

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, og med franskbrød under armene, det er jo et syn for guder ;-)

      Slet
  5. GO GO GO!!! Det har vi da snakket om i flere år, så nu er det med at komme ud af starthullet :-) Du har jo heller ikke andet at lave, fnis :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner, synes ellers fint du holder mig til ilden ;-)

      Slet
  6. fedt- det lyder som et super hyggeligt nussearbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nusse- og beregningsarbejde, og at være klar på, at der måske skal pilles op en gang eller to undervejs :-)

      Slet
  7. Det er en rigtig god ide, at strikke efter et symønster. Så nu vil jeg bare vente på at du får lavet en trøje til dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er bange for du kommer til at vente et lille stykke tid endnu, der er flere ting, som skal laves inden :-)

      Slet