fredag den 2. oktober 2015

Lunt halstørklæde

Halstørklædet blev strikket i september måned, og burde da helt klart have været en del af todo tada, men det var det ikke...
 
Jeg fik lige pludselig lyst til at strikke det igen efter at have siddet og kigget mit strikkehæfte "over hals og hoved" igennem, og havde nogle nøgler lamauld fra Strikkebogen / CaMaRose liggende...
 

 

Det blev til Fanø-strik, eftersom jeg fik slået op dagen før vi tog afsted, og der blev lukket af mens vi var derovre. Tørklædet er hverken vasket eller blokket ud på billedet.


Et nærbillede af både for og bagside. Du vælger selv, hvilken du synes bedst om :-)

Tørklædet kan ses hos Lundagers - tror hun er igang med at lave en tørklæde / sjal-udstilling.

Imens overvejer jeg, om ikke jeg lige skal strikke huen dertil også... mon ikke jeg kan få den ud af rest-garnet?

Faktaboks
Opskrift: min egen - findes i hæftet "over hals og hoved"
Garn: Lamauld fra Strikkebogen / CaMaRose
Strikkepind: Nr. 5,5 (så det går hurtigt)
Bemærkninger: det blev da helt ufattelig lækkert blødt

4 kommentarer:

  1. Sikke et smukt mønster, som er flot på begge sider!

    SvarSlet
    Svar
    1. og det var lige nøjagtig det, som var den oprindelige plan... det skal være pænt på begge sider.
      Tak, Anja :-)

      Slet
  2. Hæftet? Det er da en bog!
    Og flot er tørklædet, vidste slet ikke du var i gang med et tørklæde til mig :o)
    Nåmn. Ligesom Anja synes jeg at begge sider er seje, elsker farven og modellen. Og heldig er den der skal gå med det ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Indtil videre er det vist blevet udstillings og prøvemodel... men kan godt opfordre dig til at prøve mønsteret... det er hyggeligt at sidde med (men du skal huske at tælle ;-) )

      Slet