mandag den 5. oktober 2015

Kjole med udfordringer

Hvis der er noget, som har drillet mig de sidste 3 uger, så er det den her kjole...
 
Vi havde fået lavet et sykursus med vores fantastiske personaleforening, og var i Århus, hvor jeg plejer at gå på sykursus - med den sædvanlige fantastiske underviser. Jeg var blevet opfordret til at tænke ud af boksen, tænke noget facon-syning og tænke overskæring under brystet og få fremhævet det, som ikke er der.
 
Jeg er rigtig god til ikke at tænke overskæring (forsøgte sidste sommer uden de helt store succes'er), så det lå lidt fjernt.
 
Men hos City Stoffer i Århus fandt jeg noget virkelig lækkert stof i en lilla, som jeg faldt for med det samme, og så var det jo bare at prøve.
 
Sædvanligt kjolemønster fik diverse tilretninger, og der blev syet, prøvet og pillet op, tilrettet, syet, prøvet og pillet op... det skete mange gange, og nu troede vi så den var der.
 
Min svigermor syntes det var ok... men det gjorde manden ikke... han kunne ikke forenes med den overskæring. Han spurgte, hvad der dog var galt med alle de andre kjoler jeg burger, det kunne han bedre lide...
 
Hmm, og med sådan en bemærkning fra manden, så kommer jeg nok ikke sådan lige i den kjole... så den fik lov at ligge mens jeg var på Fanø... kom hjem og kiggede på den, og lod den ligge igen.
 
Fredag aften blev den puttet i kufferten til weekendens sykursus, samme sted igen, bare med FOF denne gang. Spurgte, om ikke det var muligt at sy et nyt forstykke uden overskæring, men måske med noget indsnit? Heldigvis var der mere stof tilbage hos City Stoffer, så stof til nyt forstykke blev indkøbt...
 
 

Nu tror jeg ganske enkelt, at jeg har fået syet  den nye yndlingskjole.

Skal lige huske at nævne, at jeg har fået tilrettet mønsteret, så jeg kan få lavet en mere ud fra samme grundmønster.

Fik også snakket muligheder om flere variationer heraf, så jeg er ikke færdig med "kassekjolerne" endnu - de kommer i flere variationer i stedet :-)

Faktaboks
Mønster: udviklet gennem flere år, men oprindeligt mønster er fra Ottobre
Stof: tung viscose-agtigt stof, købt hos City Stoffer til formålet
Kant: tynd skind-look-a-like kantbånd til halsen
Bemærkninger: den skal lige vaskes og have en tur med strygejernet, og så skal den i brug... ønsker mig allerede nu en i sort.

1 kommentar:

  1. Lækker farve Ketty, uanset skæringer og snit. Den her ser flot ud herfra!

    SvarSlet