torsdag den 8. oktober 2015

Endnu en kjole

På weekendens sykursus fik jeg også lavet en anden kjole... en for mig hel ny model.
 
En af mine medsammensvorne udi i syverdenen havde indkøbt et nyt mønster og mente jeg skulle skele til det, når jeg skulle vælge ny model til weekenden.
 
Jeg er jo ikke lige standardmodel, men med assistance fra vores underviser, så lykkedes det faktisk at få rettet til, så den sidder lige i skabet.
 

Et stykke vinterjersey, og en rest Liberty sweat fra sidste vinters kjole, så var jeg kørende.

Kjolen er taget i brug, og jeg har allerede tænkt i, hvordan jeg skal have "drejet" næste udgave, så de ikke kommer til at ligne hinanden alt for meget. Den er så behagelig at have på.

Faktaboks:
Mønster: Onion 2061 - tilpasset min størrelse
Stof: vinterjersey fra Boesen Sy & Stof i Silkeborg, købt til formålet om en vinterkjole uden at kende modellen. Skulderstykke er i Liberty Sweat fra 2014 (rest fra lageret)
Kant: skind-look-a-like kantbånd fra City Stoffer i Århus
Bemærkninger: jeg var meget skeptisk hele vejen igennem, men efter den er taget i brug er jeg helt overbevist, den er så dejlig at have på.

4 kommentarer:

  1. Jeg er vild med den! Jeg har selv mønstret, men har endnu ikke afprøvet den - nu må jeg da i gang.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Det er bare at komme igang Christina :-) jeg drømmer om en dyb rød model med sorte pipings...
    Glæder mig til at se din udgave.

    SvarSlet
  3. Den ser også bare så dejlig ud Ketty. Og i øvrigt så har jeg endnu til gode at møde en standard-model ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, de der standardmodeller, de hænger åbenbart ikke på træerne, men nogle ikke-standardmodeller har så nemmere ved at finde tøj end mig ;-)

      Slet