mandag den 12. oktober 2015

Sort bluse

På Sommersy hos FOF i Århus fik jeg lavet en rigtig god model til en ærmeløs sommerbluse. Den har jeg flere gange ønsket mig som langærmet version.
 
Det fik jeg lavet i september, dog tog det mig lidt længere tid at få den lavet helt færdig og taget i brug... men på billedet kan i se, at det er sket, for ærmerne er krøllet på en lidt karakteristisk måde ;-)
 

Jeg har allerede klippet til en mere i et lækkert mønstret stof. Nu må jeg så se, hvornår jeg når at få den syet færdig... for mig kniber det nemlig med at få holdt efterårsferie.

Faktaboks
Mønster: sommerbluse fra Ottobre, første dameblad fra i år. Tilrettet på ryggen og nu med ærmer.
Stof: viscose fra City Stoffer Århus, købt til formålet i sommers.
Bemærkninger: skal nok få den drejet i flere forskellige versioner, så jeg har bluser til hele vinteren ;-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Vildt at du selv har fået arrangeret ærmer. Du kan altså virkelig noget ud i alt det her håndarbejde Ketty :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fik lidt hjælp til det med ærmerne... det er jo derfor jeg render på kursus hele tiden ;-)

      Slet