fredag den 9. oktober 2015

Kjole igen igen

I september, lige inden Fanø Strikkefestival, var jeg på sykursus (som nævnt i indlægget med den lilla kjole)... og her fik jeg syet en meget nem og hurtig kjole, som lynhurtigt blev taget i brug, og har hængt på mig stort set lige siden.
 
Stoffet købte jeg sidste vinter, sammen med kantbåndet, efter at have set en opsyet model hos City Stoffer i Århus, men jeg fik aldrig lavet kjolen.
 
Til sykurset fik jeg klippet den inden jeg tog hjemmefra, da jeg vidste der var et par nybegyndere med, og så ville der være trængsel ved klippebordene...
 

Der er ingen tvivl om, at denne model bliver syet op igen, også selv om jeg af og til tænker "gammel kone" og "kassemodel" om den... den sidder bare godt på.

Hvis du nu sidder med tanken om, at hendes garderobe da snart må være fuld, så må jeg skuffe dig. Der er virkelig plads til meget endnu, for konceptet slitage er flyttet ind, og har møvet sig ind på alt yndlingstøjet, så der må noget nyt til :-)

Faktaboks
Mønster: samme grundmodel som den lilla kjole fra i mandags, fra et Ottobre blad
Stof: noget viscose-jersey-agtigt fra City Stoffer (købt til formålet, bare for et års tid siden)
Kant: uld-kantbånd, også købt til formålet hos City Stoffer
Bemærkninger: mønsteret er under konstant udvikling, så jeg vender tilbage igen senere ;-)

8 kommentarer:

  1. Åh den er lækker:) Bare jeg kunne sy for det er lige sådanne kjoler jeg godt gad have en masse af:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du har en symaskine Mette, så er der i princippet ikke ret mange steder du skal sy - det er en rigtig easy model :-)

      Slet
  2. Den er oss flot! Du er da mega produktiv- god weekend ! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den weekend var produktiv... skal se om jeg ikke kan få niveauet lidt op til hverdag... det rykker ikke så voldsomt på strikkefronten pt ;-)

      Slet
  3. Konceptet Slidtage er bare så meget ikke i orden! Godt du kan sy fine kjoler til erstatning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, slitage er generelt noget rod.... fungerer umiddelbart ikke... der er masser af stof på lager til erstatningsbeklædningsgenstande :-)

      Slet