onsdag den 7. oktober 2015

Bjergbestigning for begyndere

Hånden på hjertet, så havde jeg lidt ondt af Liv, da hun ville bestige bjerge flere dage om ugen hele september.
 
Jeg ved godt, at de ligger lige i "baghaven", men alligevel... ikke desto mindre havde yngstedatterens børnehave en udflugt, hvor de skulle bestige begge bjerge på en formiddag.
 
Så vel hjemme igen mente svesken, at vi da skulle afsted sammen. Selvfølgelig skulle vi det, men vi var nødt til at vente til næste dag - noget med mørkets frembrud inden vi ville være nede igen.

 

Fredag eftermiddag, med det lækreste solskin, drog vi afsted med vandflasker og jakker i tasken. Der er altså virkelig flot, en rigtig skøn udsigt. Men næsten oppe af første bjerg skulle en ung dame på toilet, og ikke af den slags som kan klares i naturen... så vi nåede ikke helt til tops.

Vi prøver igen en anden dag.

Istedet for bjerget fik vi gået en rigtig lang tur langs vandet. Det var nu heller ikke et dårligt bytte. Ænder og svaner fulgte os det meste ad vejen... rigtig hyggeligt.

7 kommentarer:

  1. Hehe ja det vel det der kan ske på en bjerg tur, og det jo skønt hun nyder naturen på den måde.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Senere er jeg kommet til at tænke på de mere prof. bjergbestigere - men måske ikke et spørgsmål jeg skal tænke mere over... ;-)

      Slet
  2. Fantastisk natur. Hihi - ja, sådan kan det gå. Min ene niece skulle altid den slags, når vi var på en eller anden udflugt - som i ALTID!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis er det første gang vi er løbet ind i den, så håber ikke det skal gentages alt for mange gange :-)

      Slet
  3. Åh nej altså - og tak for billedet i mit hoved med proff bjergbestigere. Det kunne jeg godt have været foruden ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, det er da et reelt problem!!!

      Slet