onsdag den 19. marts 2014

Stitch Details uden ærmer


Jeg har længe luret på lige nøjagtig denne model, men ved at med min kampvægt, så skal jeg passe meget på ikke at komme til at ligne en gravid med sådan en overskæring lige under brystet.

For et stykke tid siden forsøgte jeg herhjemme i noget løs viskose-jersey fra Stof2000, det var ikke en god ide, overskæringen hang nede ved navlen og kjolen lignede virkelig et stormomsust cirkus-telt. Den røg direkte i skraldespanden inklusiv mønster.

Men selve modellen har bare ikke sluppet sit tag. Og da jeg jo alligevel skulle på kursus i weekenden, så kunne jeg jo forsigtigt prøve at spørge vores underviser om jeg skulle glemme den helt, eller om hun måske kunne trylle.

Selve stoffet viste sig at være et helt forkert valg, så der var en grund til, at den kom til at hænge sådan dengang, og i kufferten havde jeg et stykke stof, som kunne bruges, dog var der ikke til ærmer, men det er jo mindre vigtigt når det nu er overskæringen og indsnittene som skal afprøves.

Så der blev tegnet af og klippet, prøvet, sat nåle i, pillet op, klippet og syet igen. Og hold nu op hvor blev jeg glad. Den sad jo faktisk ret godt.

Så nu drømmer jeg om mange flere kjoler med indsnit, med og uden ærmer - og ikke mindst om lækkert vejr, så jeg kan få dem luftet

Faktaboks
Mønster: Stitch Details - model 1 fra Ottobre Women 5/2012
Stof: en rest fast viskose fra lager (købt hos City Stoffer i Århus)
Bemærkninger: helt bestemt ikke den sidste af den model jeg skal have lavet :-)))))))))))))

1 kommentar: