torsdag den 6. marts 2014

Grøn er håbets farve

... og ubetinget min yndlingsfarve. Selv om jeg oftest går i sort tøj :-)


Det her garn har indtil nu haft en hård medfart, næsten 2 hele trøjer er blevet strikket op, for derefter at blive pillet op igen... men tredje gang er som bekendt lykkens gang, og denne gang tror jeg på det.

Kunsten er nok også, at jeg ikke rigtig har nogen fast opskrift at gå efter, har en jeg læner mig lidt op af, og så skal der freestyles på nogle områder...

Glæder mig til at jeg skal ud og finde knapper til den, for den skal gerne ende med at blive til en cardigan. Har Birthe Sahl smukke keramikknapper i tankerne, så håber at støde på hende på et eller andet tidspunkt her i foråret.

Status lige nu: der strikkes i et stykke nedefra og op, og der er lige blevet lukket af til ærmegab, så nu skal der strikkes forstykker og ryg hver for sig. Problemet er bare, at den hæklede frakke trækker vildt lige nu... den er så spændende at sidde med

4 kommentarer:

  1. Flot farve. I like :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Me too.... og den er jo som altid skønnere i virkeligheden :-)

      Slet
  2. Mega lækker farve,jeg elsker lilla,men sjovt nok ender jeg altid med at strikke i alle andre farver ????

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik strikket en del lilla trøjer inden jeg lavede bloggen her, men de bliver ikke rigtig brugt... ved ikke helt hvorfor, for både garn og modeller er ok...

      Slet