onsdag den 22. januar 2014

Laura - poncho


Små projekter er nok det jeg skal holde mig til lige nu. I hvert tilfælde hvis jeg skal lytte til en klog dame, og det har jeg valgt at gøre.

Jeg har allerede strikket mange meter garn her i 2014, og pillet langt de fleste af dem op igen - det er surt, men koncentrationen holder ikke for tiden, og så bliver der lavet fejl, eller der bliver ikke målt korrekt i strikkeprøven...

Så efter at have pillet min grønne Granite op anden gang, så måtte det være noget andet jeg skulle kaste mig over. Heldigvis er der da garn nok at tage af, og der blev kigget lidt i bøger indtil jeg fandt denne poncho i Strikket med Kærlighed.

Nu mangler jeg bare at få den prøvet på Karen, men med kroppen dækket af skoldkopper er det ikke det, hun har mest lyst til, så jeg venter bare lidt endnu ;-)

Faktaboks
Opskrift: Laura poncho fra Strikket med Kærlighed af Vibe Ulrik Søndergaard
Garn: tyk bomuld/uld blanding fra Garnudsalg
Pind: Addi rundpind nr. 5,5
Ændringer: Har brugt andet garn med mindre løbelængde og knapt så tykt som anbefalet og også tyndere pind end i opskriften, og har derfor fået en lidt mindre poncho - men den skulle jo også gerne passe til barnet og ikke være for stor.
Bemærkninger: Karen har ventet utålmodigt på den, selv om den kun har været 2 aftener undervejs, så mon ikke det bliver et hit?

Nu skal jeg så bare finde ud af, hvad næste mindre projekt skal være... nogle forslag?

4 kommentarer:

  1. God bedring til tumlingen :o(
    Men ih hvor bliver hun fin i den poncho! Altså Ketty, som du kan!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og nu kom ønsket om en til dukken også... så må se om jeg kan trylle ;-)

      Slet
  2. Jamen så ved du jo hvad næste lille projekt skal være... Hvad med et halsrør til dig selv
    ? Pas godt på dig selv her ivintermørket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Har slet ikke fået lavet et til dukken endnu, men mon ikke jeg når det i løbet af ugen :-)
      Halsrør er altid godt, har faktisk et par stykker i tankerne, så det er bare med at komme igang :-)

      Slet