torsdag den 26. maj 2016

Viola vol. 2



Ikke helt uden sværdslag og lidt tunge ord... men nu er min udgave af Annette Danielsens Viola færdig :-)

Sværdslag: jeg havde ikke fået købt garn nok i første omgang

Tunge ord: da jeg fik samlet kroppen under ærmerne blev pindene længere og længere, især vrangpindene var hårde at komme igennem... jeg savnede lidt action

Men når det så er sagt, så synes jeg starten var rigtig sjov at strikke, og ærmerne kørte også bare derudaf.

Og så sidder den faktisk okay - det var jeg nemlig meget spændt på.

Farven er så svær at gengive, men den er gammelrosa, og ikke en fesen bæ-farve som på billedet ovenfor.

Jeg mangler stadig lige at få den vasket og tørret inden venindetur i den kommende weekend, krydser fingre for, at jeg når det - for den skulle meget gerne med i tasken :-)

Faktaboks
Opskrift: Viola fra Mormors Kolonihavehus af Annette Danielsen og Anne Styrbech
Garn: Isager Merilin og Isager Alpaca 1
Pinde: 4,5 mm
Bemærkninger: jeg gik et nummer op i pindetykkelse i forhold til opskriften for at komme et nummer op i størrelse, derfor også følgetråden. Men følgetråden giver samtidig rigtig meget spil i garnet, så den ville jeg under ingen omstændigheder have undværet.

Det her er trøje nummer to jeg har strikket i den garnkombination, og jeg tør helt bestemt ikke love, at det blev den sidste :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar