onsdag den 25. maj 2016

Sommertoppe



Som en fortsættelse på forårstøjs/sommertøjs panikken fra i mandags, så blev det ikke kun til en kjole, som jeg fik lavet i søndags.

Jeg fik også lavet et par toppe.

Begge toppe er lavet efter samme mønster, som igen har fået et par ændringer med på vejen. I vinters fik jeg hjælp på sykursus hos FOF i Århus, til at få lavet en kjole med et lidt anderledes brystindsnit end man plejer at lave, og jeg er helt vild med det.

Nu har jeg igen ændret lidt på det mønster, kortet det af, og fået lavet så det kan bruges uden ærmer tilsat.

Jeg kan nemlig rigtig godt lide toppe, det er der flere grunde til, hvor den væsentligste lige for tiden er uvelkomne hedeture. Samtidig er det nemt at tage en trøje eller jakke udenover, og ikke slås med at få et ærme til ikke at krølle sammen. Og derudover, så er jeg ikke fan af mærker på armen fra hvor ærmet har gået til, hvis jeg har været ude i solen. At den meget tydelige forskel på hud med sol og hud uden sol er meget stor lige på skulderen, det er så en helt anden snak.



Faktaboks
Mønster: eget mønster med endnu nogle tilretninger, nu som sommertop
Stof: mønstret og ensfarvet viskose, begge købt til formålet hos Boesen Sy og Stof i Silkeborg
Bemærkninger: jeg ønsker mig også en i Liberty Silke ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar