torsdag den 10. september 2015

ToDo TaDa #2 Hækken

Jeg ved det godt, hække skal normalt klippes inden Sankt Hans... det nåede vi ikke. Dybest set var det med vilje, for de tidligere ejere af sommerhuset (hvor denne hæk er) plejede først at klippe hæk i august, for så kunne han nøjes med at gøre det én gang om året. Den ide snuppede vi hurtigt. Dog er tiden løbet fra os, og vi kom helt hen i september inden vi fik den klippet...

 
 
 
Men nu er det endelig gjort, alt afklippet (hedder det det?) er samlet sammen og kørt til kompost nede i vores skov. 


Langsiden op mod læskuret og petanque-banen... Apropos petanque-banen, den overvejer jeg kraftigt at lave om til blomsterbed og mini-køkkenhave... jeg har sådan nydt at være i sommerhuset hele sommeren, men det kunne lige putte et par ekstra nydelsesprocenter oveni, hvis jeg lige kunne grave en kartoffeltop op og hente et friskt løg samt lidt krydderurter til aftensmaden ude i haven.

Jeg har ellers godt nok lovet gemalen, at jeg ikke vil grave huller, plante blomster, plante træer, sætte krukker på terrassen eller andet, som kræver mere pasning end haven allerede gør... men han har ikke sagt noget til de 5 krukker, som er flyttet herned i løbet af sommeren i år :-) mon han opdager at petanque-banen bliver lavet om?


Jeg skulle lige prøve at lege med det sidste billede :-)

Er det helt forkert at håbe, at vi i år får set haven og hækken helt dækket af sne?

12 kommentarer:

  1. Dejligt at hækken er klippet, det er vores også lige blevet. For venter man til august så er det kun 1 gang den skal klippes. Med en hæk på 1,8 højt så gælder det om at spare ben og knæ 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Puh, så høj er vores hæk heldigvis ikke... men vi har en hjemme, en nede på gården og så i sommerhuset, så det der hæk-klipperi har grebet lidt om sig efterhånden.... og det er ikke favorit-disciplinen :-)

      Slet
  2. Jeg tror ikke han opdager det. Faktisk. Go for it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal afprøves, det skal det....

      Slet
  3. Han er en mand - der går længe, inden han opdager det.
    Og så har I spist af kartoflerne - og der er der ingen vej tilbage:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha Susanne, den tanke har jeg også tænkt... og det skal afprøves :-)

      Slet
  4. hihi - din lille fusker at du alligevel har sneget nogle krukker ind:-) Hækken er blevet rigtig fin. Vi skal have plantet ny herhjemme, men ved ikke lige om vi får taget os sammen i år - min mand har på ingen måde grønne fingre!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven er mit domæne også Christina ;-) men nogle gange kan jeg få ham til at køre affald væk, eller grave de store huller for mig...
      Det er et større projekt med en ny hæk... rigtig god arbejdslyst når i kommer dertil :-)

      Slet
  5. Du skal bare sørge for at han først opdager omlægningen når kartoflerne er kommet op.. så kan den vel sælges med gode nyopgravede kartofler..
    En mands hjerte går gennem maven ik ? ;o)

    SvarSlet
  6. Min mand ville ikke opdage det før længe efter - så jeg ville klart gå efter ideen ;) Lækker stor have I har til sommerhuset og flot ser hækken ud - vi har også lige fået klippet hæk - dog for anden gang, da vi også nåede det før Sankt Hans ;)

    SvarSlet
  7. redirected here replica bags ebay a fantastic read replica bags bangkok Read More Here replica bags online shopping india

    SvarSlet