torsdag den 12. september 2013

Leopard tunika

Så fik jeg langt om længe syet min egen tunika / kjole færdig. Den blev også kun klippet samtidig med svigermors bukser - lige efter sommerferien.



Umiddelbart gør det ikke noget, at den først er færdig nu, den er nemlig stadig fin med en cardigan over, og måske med lang støvler når vi kommer lidt længere hen.

Den vågne læser vil nok hurtigt opdage, at jeg har gentaget brug af mønster endnu en gang :-) kunne bare ikke lade være.

Faktaboks
Mønster: kjolemønster fra et af forårssymagasinerne fra Alt om Håndarbejde
Stof: printet stof fra City Stoffer i Århus (har kun et enkelt stykke stof mere derfra, så er der ryddet ud - er det ikke grund til et besøg mere?)
Bemærkninger: jeg tror måske, jeg er nødt til at lave lige én tunika mere efter samme mønster.

7 kommentarer:

  1. Hvor er den fin :-) Støvler og cardigan lyder da bare helt perfekt dertil.
    Jeg er helt vild med bukserne også. Hvilket materiale er stoffet lavet af? Skal nemlig en smut til Århus i weekenden og må liiiiige en smut forbi citystoffer.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Svigermor blev også svært glad for bukserne :-)
      Jeg er bange for det er noget kunststof-agtigt noget, med en hel del polyester i. Det føles fint nok at have på.
      Du skal helt klart forbi City Stoffer, glæder mig til at høre, hvad du synes - der er belæg for fristelser til både dig og tvillingerne.
      Deres jersey er lidt dyrere end hos Stof2000, men kvaliteten er til gengæld også noget bedre :-)
      God fornøjelse

      Slet
  2. Den er fin. Så lækkert stof! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-)
      Følte mig til gengæld lidt opsigtsvækkende i alle pletterne...

      Slet
  3. Det ser godt ud ketty, godt du blev færdig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men det holdt faktisk også lidt hårdt.
      Nu har Karen så tørret en kakaomælks-mule af i den, så jeg er lidt spændt på om det kan gå af i vask

      Slet
  4. Hvor er den fin - jeg er ret pjattet med leopardprint:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet