onsdag den 7. august 2013

70'er inspireret kjole


Mens jeg sad med scooterstøvlen oppe kom der et syblad med den fineste kjole ind af døren, syntes jeg i hvert tilfælde. For straks så jeg et par omforandringer på den, og så ville det helt præcist lige være mig.

Og for et par måneder siden fik jeg da også købt stoffet hjem til den, men tiden har bare ikke helt været til det. Det var den så endelig i sommerferien.

Så her er min nye kjole eller tunika, eller hvad vi nu skal kalde den. Der er lidt 70'er agtigt over den, synes jeg, men pasformen og den lette og luftige ting, er bare lige mig.

Faktaboks
Mønster: kjole fra Alt om Håndarbejde symagasin, 3/2013 (tror jeg nok)
Stof: Let grov bomuld, sort og hvid nistret, fra Boesen Sy og Stof i Silkeborg
Tilbehør: Lynlås fra Stof og Stil i Herning
Ændringer: kjolen i bladet er to-farvet, med en bort forneden og med slids i nakken, ydermere med skjult lynlås i siden. Jeg har lavet kjolen ensfarvet, lidt kortere, uden lynlås i siden, den er i stedet flyttet om i nakken, da jeg ikke havde lyst til slidsen. Efter kjolen er færdig kunne jeg konstatere, at lynlåsen slet ikke var nødvendig.

Og jeg blev grebet af modellen, så flere billeder følger ;-)

8 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin - faktisk har jeg selv een stort set magen til (købt i H&M) og med et tyndt sort lakbælte til, bliver den ligefrem elegant til en fin middag eller noget... tænkt at du har set den selv. Du er godt nok en haj! ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Har slet ikke set den H&M kjole, men synes det lyder vildt godt.

      Slet
  2. Hvor er den fin :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  3. Super flot :-) Skal da vist have kigget lidt nærmere på det nummer af Symagasinet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok lige få kigget efter om det nu også er det rigtige nummer, kommer lidt i tvivl

      Slet
  4. Hvor er den flot! Det bliver sikkert en yndlingskjole.

    SvarSlet
    Svar
    1. Modellen er helt sikkert yndlings lige nu - der er flere på vej, tror de bliver gode med en cardigan til vinter også

      Slet