fredag den 20. juni 2014

Prikket kjole

Hele to indlæg på en uge, hvad skal det dog ikke ende med :-)

Jeg kan så afsløre, at hele 3 kjoler/toppe til Karen er det endt med i løbet af den her uge. Der har virkelig været behov for at koble af med symaskinen, og hun har ønsket sig nyt tøj, så det har jo ikke kunnet passe bedre.

Onsdag kom vi til det prikkede stof. Af en eller anden grund havde jeg ikke købt mere end 60 cm, så det blev kun til en kort kjole denne gang.

Den ser så underlig kantet ud, når den hænger på en bøjle, men når den først kommer på, så sidder den faktisk rigtig godt.

Modellen er tegnet af fra en kjole jeg købte til hende for et par somre siden, som havde en virkelig god pasform - nu har jeg været ved at graduere lidt i størrelsen, så jeg kan genbruge mønsteret et par somre mere.

Stort ønske fra Barbies mor var, at hun også skulle have en prikket kjole. Karen var selv igang med at folde det rundt om hende og fortalte, at den skulle se sådan ud, og nemmere end at folde et stykke trekantet stof og lave to stikninger og en søm - det kan det vist ikke blive.

Med på billedet skulle også det nystrøgne perlehjerte. Som i kan se, så ser Barbies hår noget medtaget ud, men jeg tror det har noget med Barbies mor at gøre - håret betyder ikke så meget endnu, så en børste og en fletning eller hestehale - der er vi ikke kommet til endnu ;-)

Faktaboks
Mønster: tegnet af fra købt kjole
Stof: let prikket jersey fra Boesen Sy & Stof i Silkeborg
Bemærkninger: der kommer flere ;-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er det dog nogle søde prikkede kjoler. Både i stor/kort format og lille/lang :-) det må være et hit for begge piger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er jævn jubel over hele linien... og i næste uge, kan du se næste sæt til dem

      Slet
  2. jeg synes den ser skøn ud.. også på bøjlen :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - hvor er du sød :-)

      Slet