tirsdag den 30. juli 2013

Tilda-kjole

Det er ved at være et stykke tid siden min søster og jeg lagde vejen forbi et udsalg hos Panduro, hvor vi selvfølgelig blev fristet.

Dengang blev der købt 2 stykker Tilda-stof, som skulle laves til kjoler til Tumlingen. Det ene stykke stof er ny omdannet til en kjole.


Jeg var noget spændt på pasformen, da Tumlingen ikke er et tyndt lille siv, men en sund pige med lidt til at vokse af - men min nervøsitet var helt ubegrundet, den sidder perfekt.

Faktaboks
Mønster: Mini-Krea Spencerkjole
Stof: Tilda stof købt hos Panduro i Herning Centret
Bemærkninger: Hun elsker denne kjole, den er helt "prinsesse-agtig", når hun danser ;-)

Nu skal jeg så bare overveje om det andet stykke stof jeg har liggende skal omdannes til en kjole mere af samme model, eller om jeg skal se om der dukker noget andet op i løbet af den kommende vinter, så jeg laver noget nyt og spændende til næste sommer???

9 kommentarer:

  1. Hold nu op den er sød. Virkelig virkelig sød - både stoffet og modellen er bedårende og jeg er sikker på at Tumlingen er en lækker fræk prinsesse i kjolen! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så fin, så det er lige før jeg ønsker mig en magen til :-)

      Slet
  2. de der stoffer er bare fine- og skøn, skøn model- du kan også bare sy den et nr større ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun kan sagtens være i den til næste år, men ja, måske skal jeg bare lave den nummeret større, og så nyde den i fulde drag en gang mere :-)

      Slet
  3. Jeg vill sy et par prinsesse posebukser - tror at prinsessefornemmelsen har med stoffet at gøre - og bukser for variationen.... Evt kombinere resterne med noget andet og lave en tunika til bukserne som matcher.

    SvarSlet
  4. Jeg vill sy et par prinsesse posebukser - tror at prinsessefornemmelsen har med stoffet at gøre - og bukser for variationen.... Evt kombinere resterne med noget andet og lave en tunika til bukserne som matcher.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jasmin, det er da prinsesse Jasmin om igen, med de posebukser, ja selvfølgelig. Bare ikke noget med bar stykke mave ;-)

      Slet