fredag den 3. maj 2013

Kjole til sidste skoledag

... og nej, det er ikke mig, som nærmer mig sidste skoledag, men teenageren som snart afslutter 10. klasse.

På hendes skole er der tradition for gallafest på sidste skoledag, og da hun for et par måneder siden spurgte om jeg ikke ville sy hendes kjole, var jeg ved at revne af stolthed.

Vi fik kigget blade, kjoler på nettet og mønster og er endt med en forholdsvis enkel model, som slutter ved knæene.

I får lige et sneak peak

Æblet falder ikke langt fra stammen når det kommer til farvevalg...

Jeg mangler stadig at få sat lynlås i, og få kjolen lagt op. Men jeg var så nysgerrig efter, hvordan den ville sidde omkring brystet så jeg sidste weekend brugte hele lørdag på at tegne mønster af, klippe, måle igen, og sy sammen.

Den kvikke medlæser her, vil helt bestemt også kunne se, at kjolen mangler at komme i nærheden af strygejern og strygebrædt (kommer tid, kommer råd)

Nu er det lige om lidt weekend igen, og mon ikke den så ender med at være færdig - og vi så bare mangler at finde de helt rigtige sko til kjolen???

God weekend derude :-) 

3 kommentarer:

  1. Ih hvor ser den spændende ud - er sikker på at hun bliver stanglækker (også) i den! Fedt at hun beder om hjemmesyet. God fornøjelse med færdiggørelsen og jagten på sko.
    God weekend til jer alle. Kh. Liv

    SvarSlet
  2. Haѵe you еver сonsidered abοut іncluding a
    lіttle bit more than just yοur articles? Ι
    mean, ωhat you say iѕ important anԁ everуthing.

    But јust imаgine іf you adԁеd some
    gгeat images or video clips to givе your postѕ
    morе, "pop"! Your content is еxсellent but
    with images and videoѕ, this site could undеnіably
    be one of thе most bеneficial in іts nіche.

    Fantastic blog!

    Also visit my wеbsitе - v2 Cigs review

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt at du skal sy kjolen til hende - jeg håber vi får det færdige resultat at se - hvor er det spændende! Det dér med at stryge er overvurderet;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet