mandag den 8. februar 2016

Prikket tunika



Det her stof havde jeg tænkt skulle have været lavet til leggings, eller have været ærmer til en kjole... et eller andet, i hvert tilfælde ikke det hele ens på en ting. Men Karen ønskede det helt anderledes da hun så stoffet. Hun ville gerne have en hel kjole i det, og så blev det selvfølgelig sådan.

Og så er den faktisk blevet rigtig fin til hende, og hun nyder at have den på.

Lige nu lurer jeg lidt på, om jeg skal have gang i en del mere til hende, for lige så snart det hjemmesyede er vasket, så er det det hun vælger at tage på...

Nummer 18 af 20 i nytårssyudfordringen.

Faktaboks
Mønster: endnu engang den samme fra Ottobre 4/2015
Stof: fra lager, men købt hos City Stoffer
Bemærkninger: tror jeg skal lege lidt med mønsteret og se om jeg ikke kan udvikle lidt på det ;-)

2 kommentarer:

  1. Men har hun plads i skabet til mere? Eller vokser hun hurtigt ud af det igen? Og hvad gør du så med alt det fine tøj?
    Kan sagtens forstå at hun er vild med alle de skønne ting du syr til hende! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hendes klædeskab er fuld af en masse tøj, som hun er vokset ud af. Tror jeg skal til at stoppe med al den vækstfremmer ;-)
      Lige for tiden bliver tøjet simpelthen slidt op. Der bliver leget igennem i børnehaven, så jeg ikke kan følge med på buksefronten. Til sommer når 0. klasse venter har jeg fået at vide, at det ikke bliver mindre, så måske noget af sommerferien skal bruges på at udvide hendes garderobe med sensommer og efterårstøj...
      Men ellers er en pæn del af hendes tøj, som kan genbruges gået videre til andre, med yngre børn eller i genbrugsen :-)

      Slet