torsdag den 11. februar 2016

Herrehue og halstørklæde



Jeg ved det godt, og beklager, men min herregine er på ferie hos Uldfisken ;-)
Det virker lidt forkert at skrive herrehalstørklæde og herrehue i overskriften og så vise det frem på en damegine... 



Jeg har nok været lidt langsom, og så kom der alle mulige andre ting, som også lige skulle laves, men nu er jeg langt om længe blevet færdig med det jeg lovede at lave... lovede det faktisk nytårsaften...

Ønsket var et halstørklæde, fra en af min fars rigtig gode venner, og selvfølgelig ville jeg lave det til ham selv om jeg forsøger at skrue lidt ned for det, med at lave noget for andre...

Vi kunne ikke rigtig finde nogen god opskrift, så jeg brugte mønsteret fra den hue, som han fik i julegave. Og selvfølgelig var han da nødt til at skulle have en hue, som passer til halstørklædet også.

Faktaboks:
Halstørklæde
Opskrift: ingen, men heftig inspiration fra Drops herrehue
Garn: Rowan pure wool
Pind: 4,5 mm
Bemærkninger: kan rigtig godt lide, at både for- og bagside er pæn, og kan bruges med fronten ud, uden man behøver gemme noget. Tænker lidt, at halstørklædet faktisk også ville være pænt i et farveskiftegarn med lange garnforløb.

Hue
Opskrift: Drops
Garn: Rowan pure wool
Pind: strømpepinde 4,5 mm
Bemærkninger: stadig et skidegodt huemønster, som sidder pænt tæt til

2 kommentarer:

  1. Uh det må han blive glad for, for garnet er så lækkert!

    SvarSlet