torsdag den 7. marts 2013

Strømper til nevøerne

Ind imellem mit hemmelige strik, så er nevøerne strømper blevet færdige.

Den ældste nevø har fået andre hjemmestrikkede strømper (ikke mig, som har strikket), og han har udvist en meget stor glæde ved de hjemmestrikkede.

Yngste  nevø har ikke haft nogle tidligere, så min søster og jeg var noget spændte på, hvad han nu ville sige til dem.

Begge hold er taget i brug - og forventningen om flere var usagt, men lå i luften

Str. 42/43

Str. 39/40

Faktaboks
Mønster: fra Sys Fredens' lille strømpe og sokke booklet
Garn: Løve strømpegarn
Pind: strømpepinde nr. 3
Bemærkninger: det er stadig kedeligt at strikke strømper

7 kommentarer:

  1. Altså som du kan. Er SÅ imponeret!
    Er vild med de grønne! : ) og fedt at du strikker dem selvom du synes det er kedeligt! Det glæder modtagerne det er jeg sikker på!

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Jeg er også helt vild med de grønne, og ærgrer mig måske lidt over, at jeg har købt garn til et par helt ensfarvede koksgrå til mig selv, men man er vel småkedelig når det kommer til stykket ;-)

      Slet
  2. Jeps de er kedelige at strikke , men de udgør altid stor glæde , så det hjælper lidt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke engang løgn, hvis bare modtageren bliver glad, så er det alt besværet værd

      Slet
  3. Kære ketty, har prøvet st strikke strømper fra tåen og op, så kan man prøve undervejs..Hilsen en der har strikket ialt 5 strømper...

    SvarSlet
    Svar
    1. smiler sødt, det med fra tåen og op synes jeg lyder voldsomt kompliceret, så jeg "tør" ikke... men det lyder praktisk :-)

      PS - hvad med makkeren til den sidste strømpe?

      Slet
  4. Strømper til de mindste - de er vild søde ! - men prøv at se på de her børnestrømper med det sødeste mønster med aber på :-)

    SvarSlet