onsdag den 27. januar 2016

Endnu en hue




For lige præcis en uge siden havde vores genbos datter fødselsdag. Hendes mor kom, og fortalte, at et af de helt store ønsker var en hjemmestrikket hue, med snoninger, øreklapper, snore til at hænge ned og en dusk i toppen... om ikke jeg kunne hjælpe med at fremskaffe en sådan.

Det kunne jeg da. Hendes mor havde været på nettet og kigge, og en opskrift som kunne bruges var fundet hos Drops. Så opskrift og garn blev leveret... og jeg nåede at strikke huen inden.

Fødselarens mor ville selv sætte en dusk i toppen, så derfor er den ikke med på billedet.

Selvfølgelig lagde jeg billedet på instagram også, om min store dejlige datter kom straks med et ønske... så mere garn blev bestilt, så nu kan jeg gå igang med en mere (eller rettere to, for fødselarens lillesøster ville også gerne have en).

Faktaboks
Opskrift: Drops
Garn: Peruvian Highland fra Filcolana
Pind: strømpepinde nr. 5
Bemærkninger: der bliver vist lavet nogle flere af den model, den tyder på at været et hit hos tøserne :-)



4 kommentarer:

  1. Hahahahahaha. Den mode der. Kan nu godt se at det er dejligt med øreklapperne - men hold nu op, vi andre ville jo aldrig have godt med den "dengang vi var unge". (Så nu føler jeg mig virkelig gammel). Men jeg synes den er flot ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nu heller ikke klar på at tage den på... men strikker gerne et par stykker mere ;-)

      Slet
  2. Alle de huer, du får produceret!! :) Og de er alle så fine. Jeg startede på en hue til mig selv en gang i november, men jeg strikker så utrolig langsomt, så den er ikke færdig endnu! Jeg håber den bliver klar før foråret kommer sådan på rigtig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malin, ellers må du lave det om til en forårshue :-)
      Eller skifte over til at strikke på tykkere pinde, så føles det som om det går lidt hurtigere ;-)
      Hep hep

      Slet