fredag den 25. april 2014

Grøn trøje

Til min fødselsdag ønskede jeg mig penge til garn til en trøje, det sker med jævne mellemrum, at det står på ønskesedlen. Før jul fik jeg så købt garnet, fik drømt mange drømme om den kommende trøje.

Lige omkring nytår, i starten af i år blev trøjen faktisk strikket hele 2 gange, og pillet pænt op igen. Det ville ikke lykkes for mig, og det blev lagt til side. Måske også fordi jeg skulle erkende, at man ikke bare kan sætte sig ned og strikke en trøje uden at have lavet strikkeprøve og nogle beregninger...

Men så kom Rachel Søgaards "10 trøjer" hæfte ind ad døren, og der var masser af skønne trøjer og inspiration, og så fik jeg startet op igen.

Her er billede fra tirsdag lige før påske, hvor vi holder et lille velfortjent hvil på terrassen efter have været på genbrugspladsen med affald og i tømmerhandlen efter forsyninger til drivhuset.


Et par dage senere blev der hæftet ender og trøjen blev syet sammen, og jeg kunne komme til at hækle den kant på, som jeg havde set mig lun på fra en anden trøje fra Kreativ Strik.


Her hænger så den næsten færdige trøje, nu mangler den bare at blive skyllet op, og jeg skal have fundet et bånd til at sætte på indersiden af åbningen. Jeg vil nemlig hverken have lynlås eller knapper i, for jeg kommer aldrig til at lukke den alligevel


Farvemæssigt er det billedet i midten i skal stole på.

Trøjen her er sat sammen efter 2 forskellige opskrifter. Nummer 6 i Rachel Søgaards "10 trøjer" og kanten er inspireret af en af Käthe Fogs trøjer fra Kreatik Strik. Første nummer i år. Jeg har kun lånt en enkelt række fra hendes hæklede kanter, men det gav lige det udtryk til min trøje, som jeg har ønsket mig.

Den er lun, rigtig lun - men hvor er jeg bare glad for den :-)

Faktaboks
Opskrift: inspiration fra Rachel Søgaard og Käthe Fog
Garn: Isager Tvinni Tweed, købt hos Lundagers før jul 2013
Pind: yndlingsrundpind nr. 4 (arvet fra min mormor)
Ændringer: En hel del, trøjen er strikket på større pind end angivet i opskriften, ærmerne er rettet lidt til for at passe med ærmegabet, og så er der lånt en række hæklede masker til at sammensætte til en hel kant.

3 kommentarer:

  1. Wow. Den kan jeg sørme godt forstå at du er glad for. Og hvor var det godt at du så fik trevlet op 2 gange, så der kom det helt rigtige ud af garnet i stedet. Og den er lækker Ketty. Kan rigtig godt lide afslutningen med den feminine kant - fed detalje.
    God weekend. Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er bare blevet rigtig god - og alt for varm lige nu, men det gør ikke noget, nyder det lækre vejr :-)

      Slet