torsdag den 8. januar 2015

Strikket hue

Til en af julefrokosterne (for ikke så længe siden) blev jeg spurgt, om jeg ikke kunne lave en hue næsten magen til billedet her nedenfor.
 

Det mente jeg ikke umiddelbar ville være så svært, så den udfordring turde jeg godt tage imod. Næste punkt var at finde garn og vælge farver.

Kort forinden havde jeg set og mærket Tweed garnet fra Sandnes - hold op det er blødt og lækkert, og muligheden for at komme op på tykke pinde kom ved at strikke to tråde sammen.

Farverne i dagslys (og sne) ses her nedenfor.


Pind nummer 8, 54 masker, 10 omgange glatstrik i ensfarvet, hereafter glatstrik med to farver og så indtil længden passer. Jeg tog ind ad flere omgange for at få en pæn afrunding.


Det med at få den færdige hue fotograferet i dagslys inden den blev afhentet - det nåede jeg ikke. Men farverne kan du se på midterste billede og formen på huen her nederst.

Huen sidder perfekt på hovedet og ligner meget udgangspunktet, bortset fra, at der ikke er strikket på helt så tykke pinde.

Blød og lækker - det må være ordene for årets første færdige hue.

Faktaboks
Mønster: intet - udgangspunkt i garn og billede
Garn: Sandnes Tweed (og hold nu op det er lækkert)
Pinde: Rundpind nr. 8

3 kommentarer:

  1. Sikken en lækkerhed til de små ører.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun tog den faktisk heller ikke af resten af besøget, da den blev afhentet :-)

      Slet
  2. Og lækker er den. Det garn ser virkelig blødt ud! :)

    SvarSlet