tirsdag den 13. maj 2014

En lille ko

Normalt plejer min gemal ikke at skulle opfordre mig til at lave håndarbejde, eller tage i byen for at lære noget mere, men han har efterhånden længe været uforudsigelig, så jeg har ikke planlagt noget i langt tid.

For et par uger siden læste han så i vores lokale avis, at fru zippe ville komme på besøg hos den skønne Pia i Boesen Sy & Stof i Silkeborg, og han ville da høre om jeg ikke skulle afsted. Han var da "naturligvis" hjemme ;-)

Jeg skyndte mig at få mig tilmeldt og var heldig, der var stadig lige en plads tilbage.

Inden jeg tog afsted vidste jeg ikke helt, hvad jeg skulle forvente, det eneste jeg skulle medbringe var en broderisaks.

Pias butik er ikke så stor, men hun havde formået at få gemt en del stofruller væk og så fundet siddepladser til 25 personer. Der var kaffe, te, sodavand, vindruer og masser af slik, så vi ville i hvert tilfælde ikke komme til at gå sukkerkolde. Og ikke et ord om, hvem der var så dygtig at vælte sin kaffe...

Jeg var vildt imponeret, fru zippe havde et lille sykit med til hver deltager, den lille ko, som i kan se på billedet - og forslag til, hvordan den kan laves om til en taske.

Vi blev guidet igennem, hvordan man starter et broderi, hvordan man undgår at lave alt for meget rod på bagsiden (hvilket jeg nok har været rigtig slem til tidligere), og der var nogle små fifs gemt i det hele.


Ikke nogen hemmelighed, at jeg synes koen er vildt sød. På billedet her ovenover kan i se, hvor langt (eller mangel på samme) jeg nåede på workshoppen.

Men der var ikke meget tvivl i mig, jeg var nødt til at bestille kittet, så jeg kan lave tasken også. Den er firkantet i bunden, så den vil være rigtig god til strikketøjet - dvs i en taske som ikke vælter, eller lægger sig ned.


Og hos fru zippe var de hurtige, allerede 3 dage efter workshoppen var der sms, at nu var taske-kittet kommet hjem. Et par dage efter var jeg færdig med koen. Måske skulle jeg ligefrem vise jer bagsiden af broderiet også - det kan tåle at blive vist frem ;-)

Nu mangler jeg bare at finde tid til at få syet tasken og få monteret koen, så jeg kan flashe min ko-taske.

Jeg håber sådan der kommer en workshop igen, det var vildt hyggeligt og jeg fik nogle fifs med hjem. Ikke mindst fik jeg et broderi-spark i rumpetten, så jeg nu er kommet igang med broderiet til min skilte-pude til folkevognen det nærmer sig også snart et år siden jeg startede på det...

3 kommentarer:

  1. Sikke da en fineste ko. Og hvad sker der lige for gemalen?!
    Workshoppen lyder aldeles hyggelig - og jeg er imponeret over hvis bagsiden virkelig tåler at blive vist frem. Det må jeg se!
    (var det Pia der væltede kaffen? høhøhø ... )

    SvarSlet
  2. Fik vist formuleret mig forkert. Han er planlægnings mæssigt ustabil ;-)
    og nej, det var ikke Pia som væltede kaffen...

    SvarSlet