tirsdag den 11. februar 2014

Tunika



For et par uger siden fik jeg klippet lidt, men fik ikke syet. Det var nu heller ikke planen, men tiden var lige til at få klippet et par ting, og så blev de pænt lagt i kufferten, så de nemt kunne tages frem.

Lige netop dette stof og letheden i den her tunika har lokket i et stykke tid, men roen til at finde symaskinen frem har ikke været der. Lige indtil lørdag eftermiddag... og kun hjulpet på vej af, at manden tog prinsessen med i skoven (hun var ellers meget hjælpsom med knappenålene!)

For snart længe siden, syede jeg en tunika efter samme mønster, se her - og den har jeg været helt vild glad for, så glad, at den sorte silke nu er blevet grå, men den er stadig skøn.

Silke er der ikke mere af på lager, men der var det plettede her, og så må jeg se om det bliver lige så godt

Faktaboks
Mønster: Alt om Håndarbejde 2/2013 - tunika i A-facon
Stof: fra lager, men købt på udsalg hos City Stoffer i sommeren 2013
Ændringer: har sat en kant-elastik i halsen (der må være en nemmere måde at gøre det på end den jeg bruger), har ladet ærmerne være store og brede - kan altid sætte elastik i dem, hvis de bliver for flagrende.
Bemærkninger: manden mente det var en af de bedste ting jeg har syet til mig selv!!!

6 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på at du også bliver glad for den. Den ser i hvert fald rigtig rar ud :o)

    SvarSlet
  2. Har den på i dag, og den er skøn med skøn på :-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser den flot ud Ketty- og når manden opdager at noget er pænt så må det være superflot... (ihvertfald med min mand ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Standard-bemærkningen er jo, at det er nok godt nok... så når han udtrykker noget andet, så må det jo være bedre end godt nok ;-)
      Det er med at samle og forstå komplimenterne

      Slet