torsdag den 9. januar 2014

Frem og tilbage er lige langt...


Mellem jul og nytår så jeg en rigtig fin trøje et eller andet sted på nettet, men opskriften var ikke helt i min størrelse, så jeg tænkte frejdigt, at jeg da bare strikker løs og så ser vi om det ikke ender som en kanon lækker trøje...

Det gik over al forventning med at strikke, for mandag aften fik jeg samlet krop og ærmer og var klar til en gang raglan-strik, men cirka halvvejs oppe i det synes jeg, at der er nogle propertioner, som ikke helt stemmer overens med forventningerne, så jeg "prøver" trøjen så godt som man nu kan på pinde og wirer, og det er lige så galt som frygtet.

Bruger natten til at overveje om det kan reddes, men nej... onsdag aften bliver der "gjort klar" til en ny trøje... det hele er pillet op igen. Det går godt nok noget hurtigere end at strikke...


Nu ser det sådan her ud, og måske får jeg startet op i aften, og måske ikke... Et foredrag venter nemlig i aften - uden strikketøj. Men så kommer weekenden jo lige om lidt, og så skal der tages revanche :-)

Næste gang strikker jeg efter opskrift, den er fundet frem... der kommer endnu en Granite på pindene.


Vil lige vise en skøn gave. Min søde kollega deltog i en konkurrence på facebook, hvor man selv ville vinde, og samtidig en person man gerne ville glæde - og hun vandt :-)

Så jeg har fået de lækreste stars øreringe fra Tina Groth.

6 kommentarer:

  1. æv altså- men godt du ikke ærgrer dig alt for længe over fejlstrikken ! og fede ørenringe- dejligt med den søde kollega :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes jo min kollega er helt vild sød, jeg er super glad.
      Jamen tanken var hele tiden, at bliver det ikke godt, så piller jeg op og prøver igen, så det var ikke så trist...

      Slet
  2. Åh men hvor er det fantastisk at garn kan rulles op igen og grnbruges, det er fx ikke altid lige nemt med klippet stof. Så på med vanten... (du er sikkert allerede færdig).
    Og tillykke med de fine ørenringe! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er halvvejs til lukning på ærmegabet på ryggen, så det skrider stille og roligt fremad :-) så nej, jeg er slet ikke færdig.

      Slet
  3. Ah hvor irriterende at det ikke lykkedes i første forsøg, men så må du jo i gang igen:-) Tillykke med øreringene - dejligt med en betænksom veninde.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag har hun haft tøj med til Tumlingen... den yndigste lille flæsenederdel, som jeg er helt sikker på vil blive slidt op - hvor er det skønt med sådan nogle mennesker :-)

      Slet