torsdag den 2. august 2012

Pulsvarmere... og lidt tomater

Jeg ved godt, at det burde være sommer (det ved vi jo så godt alle sammen, at det kniber lidt) og jeg burde strikke lyse lette sommerting, men rent faktisk, så er det ikke for tidligt at komme igang med vinterkollektionen...

Der venter et marked forude, og jeg har været i gemmerne og finde ting frem, som blev strikket til et marked sidste år, men ikke blev solgt. Der skal strikkes lidt mere.

Har indtil videre lavet et par hvide pulsvarmere.

Faktaboks:
Mønster: eget, onesize
Pinde: 3,5 mm
Garn: Drops Merino Extra Fine
Forbrug: 1 nøgle

Der blev også strikket et par sorte, men de ligger lige nu i vasketøjskurven, da tumlingen mente det var koldt nok til vanter i sandkassen. Måske et hint om, at jeg godt snart må strikke nogen til hende også.

En bag- eller forside til en pude - jeg skal lige have fundet et lækkert stykke mønstret stof som kan passe (30 x 30).
Faktaboks
Mønster: inspiration fra gæstehåndklæderne tidligere, kunne godt tænke mig en gigantstor på et tidspunkt, denne er ca. 30 x 30 cm
Nål: 4 mm
Garn: Geilsk tynd uld, hæklet med dobbelt tråd
Forbrug: 2 nøgler af hver sin nuance

Jeg syntes, jeg manglede en faktaboks, om ikke andet så for at jeg senere selv kan huske, hvilket garn der blev brugt og hvor meget.

Lige til sidst et billede af tomathøsten fra i går, det er jo ren slik :-)
Den ene orange tomat plukkede tumlingen, da hun "hjalp" mens jeg hentede vand til drivhuset.

4 kommentarer:

  1. Sikke du nørkler! Og hvor er det nogle fine ting. Hvornår skal du på marked?
    Lækkert med hjemmedyrkede grøntsager. Ser lækkert ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, jeg lader veninden tage på marked sammen med en anden veninde, jeg producerer bare lidt hun kan få med :-) det er nemlig allerede 1. september, så vi har lidt travlt.

      Slet
    2. Åh det var smart. Og ja, så har du da lidt travlt :)

      Slet